Відомий експерт у сфері освіти сер Кен Робінсон в одній із своїх найвідоміших промов сказав, що ми використовуємо наше тіло, щоб транспортувати нашу голову. При тім ми забуваємо, що щаслива доставка голови залежить від фізичного стану нашого тіла. Тому, щоб наші мізки працювали, потрібно подбати про наш фізичний стан…
Відповідно до концепції НУШ діти повинні мати можливість рухатися та фізично розвиватися, тому під час уроків велика увага приділяється рухливим іграм, фізичним хвилинкам та музичним перервам.
Цьогоріч управління освіти запропонувало скористатися практикою європейських країн і організовувати щоденні 20-тихвилинні прогулянки для учнів 1-4 класів. Учні мають можливість на перерві вийти у двір ліцею, побігати, взяти участь у рухливих іграх, перейтися в парк, поспостерігати за природою і подихати свіжим повітрям. За цей час класне приміщення провітрюється, у ньому здійснюється вологе прибирання.
Після 20-ти хвилин перерви у дворі веселі вигуки дітей сповіщають про їхнє повернення. Усміхнені оченята та червоні щоки свідчать про порцію задоволення та нове натхнення до навчання.
P.S. Перебування дитини на свіжому повітрі позитивно впливає на обмін речовин, сприяє поліпшенню апетиту, засвоєнню харчових продуктів та забезпечує загартовувальний ефект.
Прогулянка, як елемент розпорядку, є надійним засобом профілактики перевтоми. Вона дає дітям змогу у рухливих, спортивних іграх, праці, різноманітних фізичних вправах задовольняти свої потреби у рухах. Виконання фізичних вправ на свіжому повітрі посилює їх ефективність. Адже фізичне навантаження і свіже повітря зміцнюють здоров’я дітей, посилюють їх працездатність. Саме через це важливо раціонально організувати рухову діяльність дітей на прогулянці.
Якщо прогулянка добре і правильно організована, витримана за часом, то діти реалізують у ній близько 50% добової потреби в активних рухах. Таким чином, невиправдане її скорочення створює дефіцит рухів. Тривалість прогулянки для дітей дошкільного віку має бути не менше 3-4год на день.